فیلم | مؤمن عبوس نیست
کد خبر: 4188760
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۳

فیلم | مؤمن عبوس نیست

خدای متعال دوست می‌دارد، مردمی را که در جمع دیگران می‌نشینند با مردم خوش و بش و شوخی می‌کنند، به اصطلاح دیگر «ادخال سرور» در قلب مؤمنین می‌کنند. [شهید مرتضی مطهری]

به گزارش ایکنا، آیت‌الله شهید مرتضی مطهری، استاد اخلاق در یکی از سخنرانی‌هایشان درباره چهره مؤمنین گفت: امام باقر(ع) می‌فرمایند «إِنَّ اَللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى يُحِبُّ اَلْمُدَاعِبَ فِي اَلْجَمَاعَةِ بِلاَ رَفَثٍ» خدای متعال دوست می‌دارد، مردمی را که در جمع دیگران می‌نشینند، عبوس نمی‌کنند، بلکه با مردم خوش و بش و شوخی می‌کنند، به اصطلاح دیگر «ادخال سرور» در قلب مؤمنین می‌کنند. می‌دانیم که مؤمنین معمولی ما جزء آدابشان این است که کأنه یک نوع تکبری دارند بر همه مردم که ما مؤمن و چنان هستیم به اینکه همیشه چهره‌شان را عبوس بکنند به مردم بی‌اعتنایی کنند یعنی همه شما اهل جهنم هستید، همه شما مورد خشم خدا هستید و مورد خشم من! در صورتی که این خلاف دستور اسلام است.

در دستور اسلام این است که «الْمُؤْمِنُ بِشْرُهُ فِي وَجْهِهِ وَ حُزْنُهُ فِي قَلْبِهِ» مؤمن اگر حزن و اندوهی دارد چه حزن و اندوه مربوط به مصائب عادی چه حزن و اندوه اخروی آن را در دل خودش نگه می‌دارد ولی بشاشیت خودش را در چهره‌اش ظاهر می‌کند یعنی اگر در قلبش اندوهی هم دارد آن را پنهان می‌کند و با مردم که مواجه می‌شود با چهره بشاش و پر از بشاشت مواجه می‌شود. 

انتهای پیام
captcha